Smullers wint Foodservice Marketing Award
Smullers heeft afgelopen donderdag de Foodservice Marketing Award in de wacht weten te slepen. De campagne met roze fritessaus tijdens Pride Amsterdam werd door de jury als beste activerende campagne gekozen.
De introductie van de saus die samen met sausleverancier Oliehoorn werd ontwikkeld viel samen met Pride Amsterdam. In deze week verving de roze versie de standaard fritessaus, waardoor de keten ruim 16.000 treinreizigers voorzag van een frietje met een dot roze fritessaus. Dankzij een doeltreffende PR-strategie kreeg de tijdelijke productintroductie landelijke media-aandacht.
De Foodservice Marketing Award is een initiatief van FoodserviceXs en onderscheidt de sinds 2013 meest succesvolle en toonaangevende marketinginitiatieven binnen de foodservice.
De jury sprak van een activatie waarvan je meteen een glimlach op je gezicht krijgt. “Met de activatie neemt Smullers een positie in als een organisatie die open staat voor iedereen en dat ook uitdraagt binnen en buiten de organisatie.” aldus het juryrapport.
Smullers Marketeer Roger Bloem nam de prijs in ontvangst en noemde de winst een perfecte afsluiting van een geweldig jaar. Category manager Mike Poelman: “Naast deze mooie resultaten ben ik er trots op dat we Smullers richting andere merken neer hebben gezet als een sterke partner om ludieke activaties mee te doen.”